close
Översatt av Google
Emma G
2020-10-18
Vacker affisch. Frakten var snabbare än väntat.
Översatt av Google
Pilar E
2020-10-16
Jag älskade det! Det har överträffat alla mina förväntningar.
Översatt av Google
Erik P
2020-10-14
Super glad, rekommenderas starkt

Kundtjänst

Här har vi samlat svaren till de vanligaste frågorna. Om du inte får svar på dina frågor här, så är det bara att kontakta oss så ser vi till att hjälpa dig så snabbt som möjligt. Vårt internationella kundtjänst team pratar svenska, engelska, franska, tyska, spanska, italienska och polska.

Kontakta oss

mailinfo@louvenir.com
LOUVENIR AB
Gabriel Jönssonsgatan 1B, 211 49 Malmö, Sverige

FAQ - Vanliga Frågor & Svar

Personliga Tavlor - Om Produkten

Vilka material använder ni för personliga tavlor?

Alla våra tavlor trycks på högkvalitativt konstpapper som är tillämpad för reproduktion av traditionella konstverk som överensstämmer med museum kvalitet. Konstpappret består av vit konstpapper med en mjuk och lätt texturerad filtstruktur som bidrar till att konstverket får en fantastisk djup som nästan känns tredimensionell. Dess premier bläckstrålebeläggning gör att utskrifterna får lysande livliga färger och djup svärta som ger den högsta möjliga kontrasten som krävs för perfekt detaljrikedom. Konstpappret är helt syra- och ligninfri. Tillverkat för att bevaras, ej blekas och motstå åldrande.

Var tillverkar ni era tavlor?

Alla våra tavlor skapas efter beställning på tryckerier som ligger så nära våra kunder som möjligt. Allt för att vara så miljövänliga som möjligt och erbjuda korta leveranstider. Vi trycker våra varor i Nederländerna, Storbritannien, USA och Australien. All design sker på vårt huvudkontor i Malmö.

Hur skapar jag mina egna personliga tavlor?

Använd designverktyget för att ta nytta av alla verktyg som du behöver för att göra en unik och personlig tavla. Varje tavla har egna verktyg som hör till konceptet och designen. Rent generellt så kan man säga att du kan välja mellan flera olika designer, lägga till dina egna uppgifter som datum och platser, lägga till egna texter, välja bland olika färgteman och ändra layout. Om du har några tips på andra verktyg du skulle vilja ha för en viss tavla, så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi strävar alltid efter att förbättra våra produkter och lyssnar gärna på våra kunder.

Vilka storlekar har ni?

Vi erbjuder följande storlekar: Porträtt/Stående (30x40cm / 50x70cm / 70x100cm) och Landscape/Liggande (40x30cm / 70x50 cm / 100x70cm). För vissa tavlor så erbjuder vi inte alla storlekar eftersom de inte passar för konceptet eller designen. För att se vilka storlekar vi erbjuder för respektive tavla så är det bara att besöka designverktyget för tavlan och klicka på fliken “Storlek.” Här kan du välja mellan de storlekar som erbjuds och se hur tavlan ser ut i alla storlekar och format.

Porträtt - Om Produkten

Vilka material använder ni för porträtten?

Vi erbjuder både canvas och konstpapper:

Vårt canvas material (400g) består av ett fint strukturerat bomullsunderlag som uppfyller de högsta standarderna när det gäller täthet, färgmall, gradering och bildskärpa. Vi använder gycléetryck som reproducerar bilddetaljer med enastående tydlighet med ljusäkta pigmentbaserat bläck som håller i över 100 år. Canvastavlorna handspäns på en träram (blindram) gjord av europeiska kiltorkade, knutfria tallar. Canvasen har ett djup på 38mm där motivet speglas på kanterna för ett harmoniskt intryck. Canvastavlorna levereras tillsammans med beslag för enkel montering.

Högkvalitativt konstpapper som är tillämpad för reproduktion av traditionella konstverk som överensstämmer med museum kvalitet. Konstpappret består av vit konstpapper med en mjuk och lätt texturerad filtstruktur som bidrar till att konstverket får en fantastisk djup som nästan känns tredimensionell. Dess premier bläckstrålebeläggning gör att utskrifterna får lysande livliga färger och djup svärta som ger den högsta möjliga kontrasten som krävs för perfekt detaljrikedom. Konstpappret är helt syra- och ligninfri. Tillverkat för att bevaras, ej blekas och motstå åldrande.

Vilka djur gör ni porträtt på?

Vi kan göra i princip vilket djur som helst. Ladda upp bilden så skapar vi ett unikt konstverk på ditt husdjur. Idag har vi gjort porträtt på hundar, katter, grisar, fåglar, ödlor, hästar och en sköldpadda.

Är mitt foto bra nog?

Vänligen följ våra fotoanvisningar för att få det bästa resultatet. Varje foto granskas av våra konstnärer för att se till att de är bra nog för att få ett bra resultat. Om vi inte tycker att fotot är bra nog så kontaktar vi dig och ber om ett nytt foto. Detta påverkar naturligtvis leveranstiden; så se till att följa våra fotoanvisningar om ni behöver en snabb leverans.

Fotoanvisningar

  1. Ta fotot i en miljö med bra ljussättning. Utomhus på dagtid funkar bäst.
  2. Ta fotot på ögonnivå med modellen.
  3. Försök vara så nära modellen som möjligt så att huvudet tar upp så mycket yta som möjligt.
  4. Se till att fotot är i fokus och inte suddigt.
  5. Se till att färgen på hud, hår eller päls inte har påverkats av ljussättningen så att det är samma färg i bilden som i verkligheten.
  6. Se till att alla delar av djurets huvud är i bilden. Om öronen är klippta så kommer de vara klippta i porträttet också.
  7. Vi rekommenderar att det bästa är om modellen fotas med lite profil och inte tittar rakt in i kameran. Fast detta är så klart en smaksak. Det viktiga är att ni skickar in en bild som framhäver personlighet.

Vilken bakgrund ska jag fota mot?

Bakgrunden spelar inte så stor roll; våra konstnärer kan lösa det mesta men det blir enklare för dem om det inte är en rörig bakgrund.

Hur gör ni porträtten?

Vi använder egenutvecklade digitala tekniker för att redigera ditt foto så att den smälter in perfekt in i konstverket. Vi har utvecklat flera egna tekniker för att få till snygga konstverk som funkar för djurporträtt och barnporträtt. Vi målar inte för hand.

Kan ni ändra/anpassa porträttet?

Tyvärr så kan vi inte garantera att vi kan ändra eller anpassa porträtten enligt specifika önskemål som att lägga till en hatt eller ta bort en detalj i porträttet. Dock får ni gärna höra av er om ni har några önskemål så kan vi se vad vi kan göra.

Vilka storlekar finns det?

Vi erbjuder tre storlekar: 20x25cm, 30x40cm, 30x46cm, 40x50cm och 41x61cm.

Kan jag få se en förhandsgranskning på mitt konstverk innan det tillverkas?

Vi skickar alltid ett digitalt utkast för ditt slutgodkännande innan tryck för att garantera att du blir nöjd med ditt köp.

Betalningar

Hur betalar jag för min beställning?

Vi accepterar alla Mastercard, Visa och American Express-kort. Vi samarbetar med Stripe som vår betalningsleverantör för att garantera trygga och säkra betalningar.

När debiteras jag för min beställning?

Vi debiterar ditt kort direkt efter att du klickar på “Bekräfta Beställning” i kassan. Så fort beställningen är lagd så får du även en orderbekräftelse till den mailadress som du angett i kassan.

Tullavgifter för leveranser utanför EU

När man beställer till Sverige och andra EU länder så är momsen inkluderat i priset och det tillkommer inga avgifter eller kostnader efter att man lagt sin beställning. Om man beställer från utanför EU så ligger ansvaret hos importören (kunden) att betala tullavgifter och införselmoms. Vanligtvis kontaktas man av fraktbolaget eller tullen när paketet anlänt i landet och man ombeds betala tullavgifter och införselmoms innan paketet släpps vidare från tullen. Tänk på att om du skickar en gåva utanför EU så hamnar dessa avgifter på mottagaren. Om du vill veta mer om eventuella tullavgifter och införselmoms så var vänlig kontakta tullen i det land som du vill skicka beställningen.

Kan jag ändra eller annullera min beställning

Tyvärr så kan vi nästan aldrig ändra eller annullera beställningar eftersom vi endast säljer unika, skräddarsydda varor som är gjorda på beställning till våra kunder. Var vänlig att ta den tid ni behöver för att säkerställa er att konstverket uppfyller era önskemål innan ni bekräftar er beställning. Om ni upptäcker att något är fel med er beställning; så var vänlig kontakta oss så fort som möjligt så ska vi göra vårt yttersta för att hjälpa er. Dock är det inget som vi kan lova.

Leverans

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar till Sverige. Se vår frakttabell för att se vad som gäller för övriga länder.

Land Personliga Tavlor Djurporträtt (Canvas)
Argentina (AR) 0 €14.95
Australia (AU) 0 0
Austria (AT) 0 0
Belgium (BE) 0 0
Bosnia (BA) €4.95 €19.95
Brazil (BR) 0 €19.95
Bulgaria (BG) 0 €19.95
Canada (CA) 0 €9.95
China (CN) 0 €19.95
Croatia (HR) 0 €9.95
Cyprus (CY) 0 0
Czech Republic (CZ) 0 0
Denmark (DK) 0 0
Estonia (EE) 0 €9.95
Finland (FI) 0 0
France (FR) 0 0
Germany (DE) 0 0
Greece (GR) 0 €14.95
Guatemala (GT) 0 €19.95
Hong Kong (HK) 0 €19.95
Hungary (HU) 0 0
Iceland (IS) 0 €19.95
India (IN) 0 €19.95
Indonesia (ID) 0 €19.95
Israel (IL) 0 €19.95
Italy (IT) 0 0
Japan (JP) 0 €19.95
Jordan (JO) 0 €19.95
Kazakhstan (KZ) 0 €19.95
Latvia (LV) 0 €9.95
Lebanon (LB) 0 €19.95
Liechtenstein (LI) €4.95 €9.95
Lithuania (LT) 0 €9.95
Luxembourg (LU) 0 €9.95
Malaysia (MY) 0 €29.95
Maldives (MV) €9.95 €19.95
Malta (MT) 0 €19.95
Mexico (MX) 0 €19.95
Monaco (MC) 0 0
Netherlands (NL) 0 0
New Zealand (NZ) 0 €9.95
Norway (NO) 0 0
Oman (OM) 0 €19.95
Philippines (PH) 0 €19.95
Poland (PL) 0 0
Portugal (PT) 0 0
Republic of Ireland (IE) 0 0
Romania (RO) €4.95 €9.95
Russian Federation (RU) 0 €14.95
Saudi Arabia (SA) 0 €19.95
Serbia (RS) €4.95 €19.95
Singapore (SG) 0 €19.95
Slovakia (SK) 0 0
Slovenia (SI) 0 €9.95
South Africa (ZA) 0 €14.95
South Korea (KR) 0 €19.95
Spain (ES) 0 0
Sweden (SE) 0 0
Switzerland (CH) 0 €9.95
Taiwan (TW) 0 €19.95
Tanzania (TZ) 0 €9.95
Thailand (TH) 0 €19.95
Turkey (TR) 0 €9.95
United Arab Emirates (AE) 0 €9.95
United Kingdom (GB) 0 0
USA (US) 0 0
Vietnam (VN) 0 €19.95

Hur lång är leveranstiden?

Alla konstverk som görs på Louvenir tillverkas på beställning. Vanligtvis tar det 1-2 arbetsdagar att tillverka och skicka ut personliga tavlor. För djurporträtt tar det vanligtvis 2-5 arbetsdagar att designa porträttet och få ett godkännande från kund av det digitala utkastet; innan tillverkningen påbörjas. Därefter tar det 1-2 arbetsdagar att tillverka på konstpapper och 5 arbetsdagar att tillverka på canvas. Leveranstiden till Sverige är oftast mellan 2-5 arbetsdagar; och Globalt mellan 2-14 arbetsdagar.

Om du behöver din beställning snabbare än våra vanliga leveranstider; så var vänlig kontakta vår kundtjänst på info@louvenir.com så gör vi vårt bästa för att påskynda designprocessen; dock kan vi oftast inte påverka tillverkning- eller den faktiska frakttiden.

Kan man betala för snabbare leveranstider?

Om du behöver din beställning snabbare än våra vanliga leveranstider; så kan vi erbjuda expressfrakt och snabbare hanteringstid mot en avgift. Vänligen kontakta vår kundtjänst på info@louvenir.com för en offert.

Hur skickar ni min beställning?

Så fort din beställning skickas från tryckeriet så får du en bekräftelse per mail som även innehåller ditt spårningsnummer och information om hur du kan följa statusen på leveransen. Vi samarbetar med följande fraktbolag: UPS, DHL, DPD, PostNL, Royal Mail. Leveransen sker oftast till ett utlämningsställe när dig.

Hur paketerar ni min beställning?

Vi skickar alltid med en följesedel som visar vilka varor som är med i paketet. Vi skickar ALDRIG med kvitton utifall att varorna skickas som present direkt till mottagaren. Vi använder måttanpassade dubbelväggiga lådor för att se till att konstverken kommer fram i perfekt skick. Genom att skräddarsy paketeringen per beställning så minskar vi påverkan på miljön samtidigt som vi kan erbjuda kostnadseffektiva internationella fraktavgifter.

Alla konstverk som är inramade eller gjorda på canvas lindas in i bubbelplast, plastskydd sätts på hörnorna och extra kartong läggs på konstverkens ytor för att minimera risken att det sker några skador under leveransen. Varje konstverk läggs därefter in i en kraftig kartong. Våra packningsrutiner har förfinats många gånger och idag så är det väldigt ovanligt att våra paket blir skadade på väg till kund.

Skulle det ske en skada så gör vi vårt absolut yttersta för att se till att lösa problemet på bästa möjliga sätt: konstverken prioriteras för omgående tillverkning och vi använder den snabbaste frakten vi kan för se till att våra kunder får sin beställning så fort som möjligt.

Fel vid leverans eller skadade varor?

Var vänlig informera oss så fort ni upptäcker att någonting är fel. Skadade varor måste rapporteras inom en rimlig tid efter leverans.

Returer & Återbetalningar

Hur funkar er returpolicy?

Eftersom vi säljer unika, skräddarsydda varor som är gjorda på beställning till våra kunder så kan vi inte ta emot returer eller byta ut varor. Vi kan inte ansvara om ni har beställt fel storlek eller begått något misstag när ni designat ert konstverk som t.e.x. gjort ett stavfel, valt fel färgtema, glömt att skriva någonting etc. Så fort vi har tryckt ert konstverk så kan är det försent för att gör några ändringar eller godkänna en retur.

Vi tar givetvis på oss fullt ansvar om en vara är feltryckt, materiellt felaktig, defekt eller om det uppstått en skada vid transport. Kontakta vår kundtjänst på info@louvenir.com inom 14 dagar från att ni mottagit leveransen så ser vi till att ombesörja en ersättningsorder, en reklamation eller kredit. Vänligen skicka med ert ordernummer så vi kan hjälpa er så snabbt som möjligt.

Om en vara är feltryckt, materiellt felaktig, defekt eller om det uppstått en skada vid transport så kan du välja att annullera din beställning och få en full återbetalning. Så fort vi mottagit bevis på reklamationen så ordnar vi en återbetalning till samma kort som du använde när du la din beställning. Det tar oftast 3-5 arbetsdagar innan pengarna syns på kontot.