Här har vi samlat svaren till de vanligaste frågorna. Om du inte får svar på dina frågor här, så är det bara att kontakta oss via e-post info@louvenir.com
Vilka material använder ni för personliga tavlor?konstverk som överensstämmer med museumkvalitet. Konstpapp
Alla våra tavlor trycks på högkvalitativt konstpapper som är tillämpad för reproduktion av traditionella konstverk som överensstämmer med museumkvalitet. Konstpappret består av vitt högkvalitativt konstpapper med en mjuk och lätt texturerad filtstruktur som bidrar till att konstverket får ett fantastisk djup som nästan känns tredimensionellt. Dess premier bläckstrålebeläggning gör att utskrifterna får lysande livliga färger och djup svärta som ger den högsta möjliga kontrasten som krävs för perfekt detaljrikedom. Konstpappret är helt syra- och ligninfri. Tillverkat för att bevaras, ej blekas och motstå åldrande.
Var tillverkar ni era tavlor?
Alla våra tavlor skapas efter beställning på tryckerier som ligger så nära våra kunder som möjligt. Allt för att vara så miljövänliga som möjligt och erbjuda korta leveranstider. Vi trycker våra varor i Nederländerna, Storbritannien, USA och Australien. All design sker på vårt huvudkontor i Malmö.
Vad kostar frakten?
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar till Sverige. Se vår frakttabell för att se vad som gäller för övriga länder.
Hur lång är leveranstiden?
Alla konstverk tillverkas på beställning. Vanligtvis tar tillverkningen 1-2 arbetsdagar. Därefter är leveranstiden till Sverige oftast mellan 2-5 arbetsdagar.
Hur skickar ni min beställning?
Så fort din beställning skickas från tryckeriet så får du en bekräftelse per mail som även innehåller ditt spårningsnummer och information om hur du kan följa statusen på leveransen. Vi samarbetar med UPS, DHL, DPD, PostNL och Royal Mail. Leveransen sker oftast till ett utlämningsställe nära dig.
Hur paketerar ni min beställning?
Vi skickar alltid med en följesedel som visar vilka varor som är med i paketet. Vi skickar ALDRIG med kvitton utifall att varorna skickas som present direkt till mottagaren.
Vi använder måttanpassade dubbelväggiga lådor för att se till att konstverken kommer fram i perfekt skick. Genom att skräddarsy paketeringen per beställning så minskar vi påverkan på miljön samtidigt som vi kan erbjuda kostnadseffektiva internationella fraktavgifter.
Skulle det ske en skada så gör vi vårt absolut yttersta för att se till att lösa problemet på bästa möjliga sätt. Konstverken prioriteras för omgående tillverkning och vi använder den snabbaste frakten vi kan för se till att våra kunder får sin beställning så fort som möjligt.
Hur betalar jag för min beställning?
Vi accepterar alla Mastercard, Visa och American Express-kort. Vi samarbetar med Stripe som vår betalningsleverantör för att garantera trygga och säkra betalningar.
Tullavgifter för leveranser utanför EU?
När man beställer till Sverige och andra EU länder så är momsen inkluderat i priset och det tillkommer inga avgifter eller kostnader efter att man lagt sin beställning. Om man beställer från utanför EU så ligger ansvaret hos importören (kunden) att betala tullavgifter och införselmoms. Vanligtvis kontaktas man av fraktbolaget eller tullen när paketet anlänt i landet och man ombeds betala tullavgifter och införselmoms innan paketet släpps vidare från tullen. Tänk på att om du skickar en gåva utanför EU så hamnar dessa avgifter på mottagaren. Om du vill veta mer om eventuella tullavgifter och införselmoms så var vänlig kontakta tullen i det land som du vill skicka beställningen.
Hur funkar er returpolicy?
Vi tar givetvis på oss fullt ansvar om en vara är feltryckt, materiellt felaktig, defekt eller om det uppstått en skada vid transport. Kontakta vår kundtjänst på info@louvenir.com inom 14 dagar från att ni mottagit leveransen så ser vi till att ombesörja en ersättningsorder, en reklamation eller kredit. Vänligen skicka med ert ordernummer så vi kan hjälpa er så snabbt som möjligt.
Eftersom vi säljer unika, skräddarsydda varor som är gjorda på beställning till en specifik kund så kan vi inte ta emot returer eller byta ut varor.
Vi kan inte ansvara om ni har beställt fel storlek eller begått något misstag när ni designat ert konstverk som t.e.x. gjort ett stavfel, valt fel färgtema, glömt att skriva någonting etc. Så fort vi har tryckt ert konstverk så är det för sent för oss att göra ändringar.